czwartek, 12 czerwca 2014

Domowe lody ciasteczkowe

Ciepło, gorąco, upał, w takie dni to najchętniej jemy lody, uwielbiamy pod każdą postacią ja i moje dzieciaki. Mąż kupił mi maszynkę do lodów, także testujemy i smakujemy przepyszne domowe lody. Zapraszam na domowe lody ciasteczkowe.


Składniki:
200 ml śmietany kremówki 30 %
200 ml mleka 
2 żółtka
50 gram cukru pudru
opakowanie cukru waniliowego

8 ciasteczek typu herbatniki, u mnie kakaowe

Przygotowanie:
Miskę od maszynki mrozimy przez całą noc w zamrażarce. Wszystkie składniki powinny być zimne, wtedy nasze lody bardzo szybko uzyskają odpowiednią konsystencję. Herbatniki kruszymy widelcem i wstawiamy do lodówki.
Bitą śmietanę ubijamy na sztywno. Żółtka z cukrami ucieramy na biały puch, dodajemy zimne mleko i łączymy. Masę z  żółtkami dodajemy do bitej śmietany i delikatnie mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji.

Ustawiamy naszą maszynkę do lodów, wlewamy masę i  mieszamy do uzyskania odpowiedniej konsystencji pod koniec dodając pokruszone ciastka, u mnie trwało to około 20 minut.
Gdy lody będą zbyt płynne można wstawić do zamrażarki.

Jeśli ktoś nie posiada maszynki masę można wlać do miski bądź pojemnika, wsadzić do zamrażarki, co godzinę mieszając mikserem, aby nam się nie tworzyły kryształki lodu, a konsystencja była kremowa.

Smacznego!

Akcja lodowa 2014

1 komentarz: