środa, 13 listopada 2013

Pizza - ciasto na pizze z automatu do chleba

Mamo zrobisz pizzę? Takie pytanie bardzo często słyszę w naszym domu, dzieci ją po prostu uwielbiają, nie tylko zjadać, ale i również przy niej pomagać, wałkować i układać ulubione składniki. Danie, do którego nie trzeba namawiać dzieci do jedzenia. 
Przepis, który niżej podaję jest przepisem do automatu do chleba, uwielbiam ten sprzęt, robi za mnie wiele czynności, a ja w tym czasie mogę zająć się przygotowywaniem składników na pizzę, gorąco polecam. 
Z podanych składników wychodzą trzy pizze o wielkości około 30 cm, zależy również od upodobań w grubości ciasta.
Sos wykonuję z pomidorów sparzonych z dodatkiem koncentratu pomidorowego ziół oraz oliwy z oliwek, na wierzch ulubione składniki i ser żółty bądź mozzarella. 
 Zapraszam.



Składniki:
400 ml lekko ciepłej wody
2,5 łyżki oliwy z oliwek
2,5 łyżeczki soli
800 g mąki pszennej
2,5 łyżeczki suszonych drożdży

Przygotowanie:
Składniki umieszczamy w pojemniku od maszyny do pieczenia w kolejności, woda, oliwa, sól, następnie dodajemy mąkę oraz drożdże. Umieszczamy formę w urządzeniu do pieczenia. Wybieramy program ciasto rosnące, ciasto na pizzę, ciasto powinno nam się wyrabiać około 1 godzinę i 20 minut. Po tym czasie wyciągamy ciasto, dzielimy na trzy części, wałkujemy na blacie obsypanym mąką, układamy sos, ulubione składniki i wkładamy do nagrzanego do 200 stopni pieca na 20 minut.

Smacznego!

19 komentarzy:

  1. Ja również uwielbiam automat do pieczenia chleba, właśnie za to, że nie ma problemu z wyrabianiem...
    Mam rewelacyjny przepis na ciasto do pizzy, oczywiście można je zrobić w maszynie
    http://basinepichcenie.blox.pl/2013/10/Ciasto-na-pizze-jak-z-pizza-hut.html
    Polecam. Najlepsze ze wszystkich jakie wypróbowałam

    www.basinepichcenie.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do Twojego pytania u mnie w temacie serka ciasteczkowego. Nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci na nie. Nie wiem na jakiej diecie jesteś, jakich zasad się trzymasz. Ja nigdy nie dietuje, ja po prostu zaczynam jeść z głową. Wg tego co jest istotne, wg tego co jest ważne by zgubić kilogramy. Jeśli masz limit 1000 czy 1300 kcal, to byś po prostu musiała przeliczyć ile możesz zjeść takiego serka. Najłatwiej samemu określić co i jak.
    Ja lubię takie deserki, bo zabijają głód słodyczowy... i nie sięgam po batonik czy czekoladę :) Dosładzam się w taki sposób!

    OdpowiedzUsuń
  3. Spróbowałam już wiele przepisów na pizzę z automatu do chleba - ten jest najlepszy. Nadal jednak szukam sposobu na zrobienie ciasta takiego, jakie maja w Dominium.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) chętnie wypróbuje jak już Pani go znajdzie :) Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Czy ciasto po upieczeniu powinno byc takie biale jak na zdjeciu? Robilam pizze z przepisu z ksiazki załączonej do mojego automatu do chleba ale wychodzi mi twarda jak kamien :/ Sprobuje Twojego przepisu,moze sie uda. Zastanawiam sie czy nie pieklam za dlugo ciasta,nie pamietam ile to trwalo,ale widze ze ty tez pieczesz 20 min czyli calkiem dlugo. Masz moze pomysl co moglo byc przyczyna takiego twardego ciasta (oprocz przepisu bo byl nie twoj)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto nie powinno być zupełnie białe, zależy na pewno od przepisu jak i piekarnika, pizza powinna się piec w bardzo wysokiej temperaturze, przez kilka minut. Polecam osobiście kolejny przepis i więcej informacji w innym poście. Człowiek uczy się robiąc kolejny raz pizzę i za każdym razem wychodzi lepsza.
      http://fascynacjasmakiem.blogspot.com/2014/03/ciasto-na-pizze.html

      Usuń
  5. Robie to ciasto caly czas,wychodzi bardzo dobre ale bez termoobiegu. Raz zrobilam z termoobiegiem i ciasto wyszlo bardzo twarde, ale to pewnie zalezy od piekarnika :)

    OdpowiedzUsuń
  6. oj pomylilam sie... nie termoobieg tylko grzanie z gory i z dolu, jak tak nastawialam to wlasnie wyszlo za twarde, nastawiam tylko grzanie z gory i wychodzi super

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam automat do chleba od 3 dni, chleb na 4 proby wyszedl mi tylko raz :( musze dalej probowac. Przepis na ciasto pani pizzy jest idealny. Pragne pania pochwalic. Ja srednia kucharaka:) dałam rade. polecam. Ja zrobilam z 500 g maki i tak dostosowalam skladniki i wyszly mi 2 brytwanki pizzy (te duze do pieczenia ciast)ciasto rozwalkowalam na cienkie i pod ciezarem przykrywki nie łamało sie. Gratuluje i dziekuje. Domowa pizza i to Pani ciasto-wysiadaja te wszystkie kupne w barach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przzepis ma juz 5 lat i cały czas się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie korzystałam z żadnych automatów do wyrabiania ciasta. Ja biorę sprawdzoną mąkę https://basiazsercem.pl ponieważ jestem zdania, że to ona jest właśnie tajemnym składnikiem dobrego ciasta do pizzy. Wtedy już pozostaje tylko go przygotowanie i dodanie składników.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobry przepis. Robiłam już z niego kiedyś dwukrotnie. Teraz chcę do niego wrócić. Mam pytanie odnośnie tych dwóch dodatkowych części, czy ciasto można wyrobić ponownie drugiego dnia (dłużej zapewne nie można go trzymać w lodówce), lub czy można je trzymać w zamrażalniku? Jeśli tak, to czy należy je zamrozić w kulce, czy też można rozwałkować je na papierze, zawinąć wraz z nim i mieć gotowe na przyszłość, już rozwałkowane?

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepis jest genialny 😁 pizza zawsze wychodzi wyśmienita 😉

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam chyba już ze 100 razy pizzę na tym przepisie, moje dzieci uwielbiają :)

    OdpowiedzUsuń