piątek, 15 listopada 2013

Chinkali - moje gruzińskie pierożki

Gruzińskie pierogi zaciekawiły mnie swoim wyglądem, ale i smakiem, o którym tyle słyszałam. Są to pierożki w kształcie sakiewki wypełnione mięsem w postaci z wołowiny bądź baraniny, w moim przypadku mięso mielone wołowo-wieprzowe. Aby je spożyć należy umiejętnie nadgryźć tak aby, wypić sączącą się zupę, która jest w środku, następnie zjeść resztę. Bardzo podoba mi się forma w jakiej się zjada to danie. Pyszne, soczyste i sycące.





Składniki:
ciasto:
3 szklanki mąki pszennej
szklanka ciepłej wody
szczypta soli

farsz:
ok szklanka bulionu warzywnego
450 g mięsa mielonego
duża cebula
łyżka oleju
ząbek czosnku
tymianek
pieprz czarny
sól

Przygotowanie:
Mąkę wysypać na stolnicę, w środek wlać wodę, wyrabiać ciasto, odstawić na pół godziny.

W tym czasie cebulę drobno posiekać i zrumienić na patelni na łyżce oleju. Mięso mielimy bądź kupujemy zmielone, dodajemy do niego wyciśnięty czosnek, zarumienioną cebulę, łyżkę tymianku, sól i pieprz do smaku. Wlewamy bulion, konsystencja farszu powinna być "papkowana" natomiast nie wodnista.

Ciasto wałkujemy, wykrajmy kółka większe niż na tradycyjne pierogi, użyłam w tym celu mniejszej miseczki, następnie układamy w środek farsz i zawijamy, według instrukcji na zdjęciu, ściskamy sakiewkę, aby nam się podczas gotowania nie rozwaliła.
W garnku gotujemy wodę z odrobiną soli, wrzucamy na wrzątek, pierogi szybko powinny wypłynąć, gotujemy przez 15 minut, na nie wielkim ogniu, wyławiamy łyżką cedzakową.
Jemy rękoma i delektujemy się ich smakiem, gotowe można obsypać świeżo zmielonym pieprzem.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Cudne! Jadłam kiedyś w restauracji takie pierożki - pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) ja ich nigdzie nie jadłam, więc nie wiem na prawdę jakie powinny być, ale te mi bardzo smakowały :)

      Usuń
  2. szukałam kiedyś przepisu i nie mogłam znaleźć. Z chęcią wykorzystam. Jak zrobię, dam znać jak wyszły:)

    OdpowiedzUsuń