sobota, 1 czerwca 2013

Rafaello na herbatnikach

Wszystkim dzieciom tym mniejszym i tym większym spełnienia marzeń, z okazji tego o to święta zapraszam na ciasto białe jak puch, czyli coś dla aniołków. Ciasto bez pieczenia, tanie, szybkie i smaczne. Przekładane herbatnikami, z budyniowym kremem waniliowym i wiórkami kokosowymi. 




Składniki:
300 g herbatniki
1 litr mleka
4 łyżki mąki ziemniaczanej
4 łyżki mąki pszennej
żółtko
250 g margaryny
1 szklanka cukru
cukier waniliowy
400 g wiórek kokosowych KRESTO
5 łyżek migdałów w płatkach KRESTO

Przygotowanie:
Z litra mleka odlać szklankę i wymieszać w niej obie mąki z żółtkiem, resztę zagotować z cukrami, do gotującego wlać wcześniej wymieszane mleko z mąką i żółtkiem, ugotować budyń uważając aby się nie przypalił, ostudzić.
Ciepłą margarynę utrzeć na puch dodając po łyżce budyniu, aż utworzy się jednolity krem, dosypać 200 g wiórek kokosowych i dokładnie wymieszać.
Dużą prostokątną blachę wyłożyć papierem do pieczenia, następnie herbatnikami, na to wykładamy 1/3 kremu, przykrywamy koleją warstwą ciastek, ponownie krem, ciastka i kończymy kremem posypując pozostałymi wiórkami wymieszanymi z płatkami migdałów, delikatnie dociskamy i wstawiamy na całą noc do lodówki.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. u mnie dziś ciacho z wiśniami i kokosem :)
    ale takie rafaello też bym zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie wpadam zobaczyć ciacho, z nazwy smakowite :)

      Usuń
  2. Jaką dużą miałaś tą blaszke ? Super przepis, chciałabym wypróbować, ale boje się że mi wyjdzie na niskie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, prostokątna 24x35 cm, ciasto nie wychodzi zbyt wysokie można podwoić składniki jeśli chcemy mieć wyższe, pozdrawiam i miłego pichcenia :)

      Usuń
    2. Mam blaszke 25x40 więc te 5 cm mnie nie zbawi.

      Usuń
    3. Ciacho już się chłodzi w lodówce. Powstało w 15 minut. Byłoby jeszcze szybciej, gdyby nie mój perfekcjonizm w docinaniu herbatników. Póki co, posta o twoim cudownym cieście nie ma, ale jest inny przepis na rafaello. Zapraszam na chilicake.blogspot.com

      Usuń
    4. Smacznego :) Już lecę w odwiedziny :)

      Usuń
  3. przepyszny ten placek tyle , że ja zamiast herbatników użyłam krakersów jak się wszyscy do niego dorwali tak w mgnieniu oka został mi malutki kawałeczek

    OdpowiedzUsuń